NU
BÖRJAR AVGIFTSKONTROLLEN IGEN
|
Information om Avgiftskontrollen
Under 2021 genomför vi kontroll av de avgifter som betalades
under 2019. Vi jämför de inkomstuppgifter du lämnat till oss för 2019 med den
totala taxerade inkomsten du hade enligt Skatteverkets register. Om de
uppgifterna inte stämmer överens, kan du betalat för lite eller för mycket i
barnomsorgsavgift.
Avgiften för förskola och fritidshem grundas på hushållets
totala inkomst, oavsett om det finns gemensamma barn eller inte. Det är de
inkomster du betalar skatt för som räknas.
Varje vårdnadshavare har ansvar för att de uppgifter vi har om inkomst och
familjeförhållanden är aktuella och stämmer. Uppgifterna lämnas på heder och
samvete.
De som betalat för lite får först ett brev med information
om hur mycket man ska betala och därefter en faktura. De som betalat för mycket
i avgift får ett brev med information.
Delbetalning och anstånd
Ni kan själva delbetala innan förfallodatumet, med samma
OCR-nummer som står på fakturan.
Utbildningskontoret ger inte några anstånd, förlänger inte förfallodatumet.
Om fakturan inte betalas inom förfallodatum, går den över till kommunens
Inkasso.
EFTER att ni har fått ett Inkassokrav, kan ni kontakta Inkasso för att göra upp
en avbetalningsplan, delbetala fakturan.
Använd e-tjänsten "Avgiftskontroll inom barnomsorg"
Där kan du önska att få fakturaunderlag och ställa
övriga frågor som rör Avgiftskontrollen, www.minasidor.norrkoping.se
e-tjänst "Avgiftskontroll inom barnomsorg".
Betalar du rätt avgift idag?
I vår e-tjänst, http://forskolafritid.norrkoping.se
kan du se dina aktuella uppgifter. Där kan du ändra dina inkomstuppgifter,
lägga till/ta bort sambo och ansöka om delad plats.
Gå in och kontrollera att dina uppgifter stämmer!
Det krävs e-legitimation för att använda e-tjänsten.
Om du inte har tillgång till e-legitimation kan du få personlig hjälp på Kontaktcenter,
Trädgårdsgatan 21 eller på telefon 011-15 00 00.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar